انواع روش های طبیعی اصلاح خط لبخند

روش های طبیعی اصلاح خط لبخند

خطوط خنده در واقع چین و چروک هایی هستند که در اطراف دهان افراد ظاهر می شوند. زمانی که یک فرد لبخند می زند خطوط بیشتر دیده می شود. خطوط خنده معمولاً در اثر تکرار حرکات صورت از جمله اخم کردن، لبخند زدن، خندیدن و.هر حالت دیگری ممکن است بیشتر شود. در ادامه این مقاله شما را با روشهای طبیعی اصلاح خط لبخند آشنا می سازیم.

خطوط لبخند چیست و چرا اتفاق می افتد؟

خطوط لبخند خطوط عمودی هستند که از کناره های بینی و اطراف دهان امتداد می یابند. گاهی اوقات می توانند تا زیر چانه ادامه داشته باشند. برخی از افراد از سنین جوانی خطوط لبخند دارند، اما چین‌ های عمیق‌ تر با افزایش سن، سیگار کشیدن، از دست دادن کلاژن و.مشکلات دندانی زمانی که دندان‌ها دیگر از بافت پوشاننده حمایت نمی‌ کنند ایجاد می ‌شوند.

خطوط لبخند می تواند شامل چین و چروک دور چشم نیز باشد، زیرا هر بار که لبخند می زنیم پوست حرکت می کند. پس از سال ها لبخند زدن و از بین رفتن بافت زیرین.چین های دائمی ایجاد می شود. در ادامه برخی از تمرین های عضلانی صورت را به شما ارائه می کنیم.تا بتوانید به صورت طبیعی خطوط لبخند خود را از بین ببرید.

دلایل اصلی ایجاد خطوط لبخند عبارتند از:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی (کلاژن)
  • پوست خشک
  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • نور خورشید

استفاده از روتین روزانه

برخی از علل خطوط خنده را می توان با عادات خوب سبک زندگی در بزرگسالی پیشگیری کرد. به عنوان مثال، می توانید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از چین و چروک های مرتبط با آسیب های خورشید جلوگیری کنید.

چه در حال حاضر خطوط لبخند داشته باشید و چه نداشته باشید، هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک زیادی به اصلاح خط لبخند می کند. مطمئن شوید که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.و از نوشیدن بیش از حد کافئین یا الکل خودداری کنید. صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و سپس از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. این نکات را بررسی کنید که روال زیبایی ضد پیری شما را متحول می کند.

ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. همچنان، اگر نیاز به ترک سیگار هست، حتما از همین امروز این کار را انجام دهید.

یکی از روش های طبیعی اصلاح خط لبخند ماساژ صورت است

مکمل های مراقبت از پوست

مکمل ها می توانند با تامین مواد مغذی مورد نیاز به پوست شما کمک کنند. به عنوان مثال، مکمل‌های کلاژن حاوی پپتیدهای آمینو اسیدی با زنجیره کوتاه هستند که می ‌توانند توسط بدن جذب شوند و سپس به درم پوست بروند و از فیبروبلاست‌های پوست شما حمایت ‌کنند.

همچنین می توانید به دنبال مکمل هایی باشید که حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد به طور فعال کلاژن را در پوست ما تجزیه می کنند، بنابراین تحت کنترل نگه داشتن آنها می تواند به پوست شما کمک کند. ویتامین C و E از نیازهای اساسی پوست هستند که برای سنتز کلاژن سالم ضروری هستند.

استراحت دادن به صورت

یکی از روشهای طبیعی اصلاح خط لبخند، استراحت دادن به صورت است. توجه به نحوه حرکت و استراحت صورت می تواند در درازمدت به بافت ها و ماهیچه های صورت شما کمک کند. برای مثال، می ‌توانید یوگای صورت را امتحان کنید، که شامل حرکات ساده، ژست‌ها و کشش ‌ها برای تقویت ماهیچه ‌های صورت شما برای داشتن پوستی سفت ‌تر و شاداب‌ تر است.

پوست اطراف دهان که چروک هستند را با حرکات ملایم و کششی نرمش دهید تا عضلات پوست صورت به حرکت درآید. گاهی اوقات هم استراحت دادن به عضلات صورت به شما کمک.می کند، به خصوص زمانی که دهان در طول روز در حرکت مداوم است.

به پشت بخوابید

برخی از افراد هنگام خواب عادت دارند به روی صورت بخوابند. اگر شما هشت ساعت را به این صورت بگذرانید.حتما بعد از مدتی با چین و چروک های صورت مواجه خواهید شد. تحقیقات نشان داده که خوابیدن روی صورت می تواند.تمام نواحی صورت مانند گونه، اطراف دهان و چشم را تحت تاثیر قرار دهد.

این امر درمورد افرادی که به پهلو و شکم می‌ خوابند نیز صادق است، زیرا در این حالت هم قسمتی از صورت با بالش در تماس است و سنگینی یک طرفه ای به صورت وارد می شود.

نرمش عضله اطراف دهان

هر فرد ماهیچه هایی روی صورت دارد که شاید هیچ وقت به فکر تمرین آن نباشید. ماهیچه های orbicularis oris که برای کنترل چروک صورت و کمک به بستن دهان.استفاده می شود، برای کمک به جلوگیری و کاهش ظاهر خطوط خنده بسیار مهم هستند.

برای تحت تاثیر قرار دادن این عضلات می توانید کار های زیر را انجام دهید:

  • گوشه های دهان را با انگشتان اشاره قلاب کنید.
  • حدود یک چهارم اینچ از وضعیت استراحت بیرون بکشید.
  • با انگشتان خود مقاومت کنید.و از ماهیچه های دهان برای سفت کردن گوشه های دهان به سمت یکدیگر استفاده کنید.
  • این موقعیت را حدود 5-10 ثانیه نگه دارید.
  • عضلات را شل کنید و سپس تکرار کنید.
  • 10-25 تکرار کنید.

تقویت عضلات گونه

ماهیچه های گونه نقش مهمی در بلند کردن پوست و سفت کردن آن دارند. تقویت عضلات گونه ممکن است به کاهش خطوط خنده کمک کند. برای تقویت عضلات گونه بهتر است این کارها را انجام دهید:

  • از نوک انگشتان اشاره برای اعمال فشار به خطوط خنده اطراف دهان استفاده کنید.
  • با اعمال فشار. با لب‌های جدا شده و.تا حد امکان لبخند بزنید.
  • لبخند را حدود 5-10 ثانیه نگه دارید.
  • استراحت کنید و تکرار کنید.
  • 15-30 تکرار را هدف بگیرید.

انواع روش های طبیعی اصلاح خط لبخند - دکتر لیلا عطایی

لبخند زدن صحیح

لبخند زدن می تواند به تقویت.عضلات صورت شما کمک کند. گاهی یک لبخند بزرگ و کامل نیز می تواند به تقویت عضلات اطراف دهان و سفت کردن خطوط خنده شما کمک کند. اگر می خواهید خطوط خنده را تا حدی کاهش دهید توصیه می کنیم موارد زیر را تکرار کنید:

  • با لب هایی که تا حدی از هم جدا شده اند. گوشه های دهان را به سمت کناره های صورت بکشید.
  • در حالی که لب ها را موازی نگه دارید تا جایی که ممکن است به عقب بکشید.
  • حدود 10 ثانیه نگه دارید.
  • استراحت کنید و تکرار کنید.
  • سعی کنید 10-25 تکرار انجام دهید.

با روش های طبیعی، چین و چروک های اطراف دهان را برطرف کنید

اگر هزینه های بوتاکس، فیلر یا عمل جراحی برای شما سنگین است، بهتر است سراغ روشهای طبیعی اصلاح خط لبخند بروید. استفاده از این روش ها باعث می شود تا به مرور زمان و به صورت طبیعی از شر چین و چروک های اطراف دهان رهایی پیدا کنید.

دکتر لیلا عطایی با تیم متخصص و حرفه ای خود هر گونه خدمات پرکاری دندان، جراحی دندان، روت کانال تراپی، ایملنت دندان، بازسازی خط لبخند و غیره را انجام می دهد. تمام خدمات دندانپزشکی در محیط کاملا.بهداشتی و با تجهیزات ضدعفونی.شده صورت می گیرد.

فهرست