سلامت و بهداشت لب ها

سلامت و بهداشت لب ها با مشاوره رایگان دکتر عطایی

چهره انسان از مهم ترین و شاخص ترین قسمت های بدن انسان است. بیشتر افراد به دنبال این هستند تا چشم، دندان، بینی و لب های زیبایی داشته باشند. این بار می خواهیم در مورد زیبایی لب ها و راه های حفظ سلامت و بهداشت لب ها با شما صحبت کنیم. با یونیک اسمایل همراه باشید. برای اینکه سلامت لب های خود را حفظ کنید، باید نکات مراقبتی را به خوبی پیگیری کنید. در ادامه مقاله چند راه حل.برای حفظ شادابی.لب ها ارائه شده است.

لب های خود را لایه برداری کنید

اگر از مشکلات خشکی لب رنج می برید، در هنگام شب قبل از رفتن به رختخواب، از یک بالم لب با کیفیت استفاده کنید. پس از بیدار شدن از خواب، توسط یک دستمال مرطوب یا یک مسواک پوست مرده یا خشک لب را به آرامی بمالید تا جدا شود. این عمل باعث افزایش گردش خون در لب ها شده.و شادابی را به لب های شما باز برمی گرداند.

استفاده از یک اسکراب لب نیز به شما کمک می کند تا بتوانید لب های خود را ترمیم کنید. راه ساده این است که پوست نازک لب های خود را با شکر خام لایه برداری کنید، علاوه براین، با روغن بادام و عسل نیز می توانید رطوبت لب ها را حفظ کنید.

لب ها را هیدراته کنید

یکی از شایع ترین دلایل خشکی پوست.و حتی لب ها،.عدم نوشیدن آب.کافی است. تحقیقات ثابت کرده.که مصرف 8 لیوان آب در طول روز از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. در نتیجه با خوردن آب کافی می توانید.لب های نرم و لطیفی داشته باشید.

سلامت و بهداشت لب ها - خدمات دندانپزشکی

از داروهای مخصوص لب استفاده کنید

علاوه براین، استفاده از بعضی داروهای مراقبتی مانند بالم لب، روغن های مخصوص لب و غیره می تواند به بهبودی لب ها کمک کند. اگر کپسول ویتامین E دارید، می توانید به سادگی آن را باز کنید و بر روی لب های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را تقویت می کند و ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند و لب های شما را نرم تر کند.

راه حل های خانگی را امتحان کنید

آلوئه ورا: می توانید ژل آلوئه ورا به صورت طبیعی خریداری کنید و از آن استفاده کنید. آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده و شفابخش است و به لب ها کمک می کند تا به بهترین شکل بمانند.

توت فرنگی: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که آن را به یک ماده عالی برای تغذیه پوست لب های شما تبدیل می کند. له کردن یک توت فرنگی و افزودن آن به مخلوط عسل و روغن زیتون دستور اصلی این درمان خانگی است.

آبلیمو: با استفاده از چند قطره آب لیمو، می توانید لب های خود را درخشان تر نشان دهید و پوست مرده را از بین ببرید. فقط حواستان باشد.که قبل از استفاده از آن لب‌هایتان ترک خورده یا فوق‌العاده خشک نشده‌اند، زیرا ممکن است.باعث سوزش و بدتر شدن لب ها شود.

روغن نعناع: استفاده از روغن نعناع فلفلی روی لب‌ها ممکن است گردش خون را در این ناحیه تقویت کند. همچنین احساس خنکی ایجاد می کند که می تواند لب هایی را که احساس خشکی می کنند تسکین دهد.

مخلوط کردن روغن نعناع فلفلی با یک روغن حامل، مانند روغن بادام یا روغن نارگیل، یک مومیایی لب مجلل DIY ایجاد می کند که می توانید آن را در طول روز دوباره استفاده کنید.

از لب ها در برابر نور خورشید محافظت کنید

به صورت عموم، پوست صورت اغلب اوقات در معرض آسیب نور خورشید است. اما، یک مطالعه در سال 2005 نشان داده است که تعدادی از افرادی که کرم ضد آفتاب را به درستی روی بدن خود استفاده کردند، کمتر با مشکلات خشکی و یا پوسته شدن لب مواجه شده اند.

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر، حتی در روزهای ابری یا سرد، به کاهش علائم پیری کمک می کند. لب های شما ممکن است.توسط اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن.در معرض نور خورشید آسیب ببینند. بنابراین، سعی کنید از یک بالم لب با یک ماده SPF استفاده کنید. استفاده مجدد هر ساعت از کرم ضد آفتاب روی لب ها بهترین نتیجه را به شما می دهد.

از رنگهای گیاهی طبیعی استفاده کنید

اگر به دنبال تغییر رنگ لب خود هستید که کمی تیره تر از رنگ پوستتان باشد، استفاده از رنگ های گیاهی طبیعی را به شما پیشنهاد می کنیم. این محصولات مانند رژ لب های سنگین لب ها را تحریک یا خشک نمی کنند. اگر آب تمشک یا آب انار را مستقیماً روی لب ‌هایتان بمالید می ‌توانید به ‌طور موقت رنگ لب هایتان را تغییر دهید.

توصیه می کنیم از رژ لب های شیمیایی که با قیمت ارزان به فروش می رسد استفاده نکنید. در صورت استفاده بهتر است قبل از آن با پرایمر لب ها را بپوشانید تا از خشک شدن لب جلوگیری شود.

سلامت و بهداشت لب ها - دکتر لیلا عطایی

در معرض هوای.آلوده قرار نگیرید.

هوای آلوده، دود و مواد شیمیایی می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند.و لب‌ها را تیره یا چروک نشان دهند. عاداتی مانند سیگار کشیدن می تواند این تاثیر را تشدید کند.و رنگ لب شما را محو کند. پس اجتناب از سیگار را در برنامه خود قرار دهید.تا سلامت و بهداشت لب های خود را تضمین کنید.

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

خوابیدن با آرایش برای پوست شما خوب نیست و لب های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز هیچ رژ لب یا محصولی روی لب‌ هایتان دیده نمی‌شود،.ولی قبل از تماس با بالش، آن‌ها را با یک دستمال پاک‌ کننده آرایش به آرامی پاک کنید.

خدمات مطب دندانپزشکی دکتر لیلا عطایی

سلامت و بهداشت لب ها از موارد مهمی است که باید برنامه مناسبی برای آن در نظر بگیرید. لازم نیست حتما از داروهای گران قیمت استفاده کنید. با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی که در اکثر خانه ها وجود دارد، می توانید از مشکلات پوسته شدن و خشک شدن لب ها جلوگیری کنید.

دکتر لیلا عطایی به همراه کادر حرفه ای و متخصص خود آماده است تا انواع خدمات ترمیم دندان، روت کانال تراپی، جراحی دندان عقل، بازسازی خط لبخند و غیره را برای شما انجام دهد.

فهرست