لمینت متحرک دندان

عوارض استفاده از لمینت متحرک دندان

لیمنت های متحرک روشی بسیار ایمن و موثر برای بهبود چشمگیر شکل دندان شما هستند. این یک راه حل مناسب و ارزان برای کسانی که است که می خواهند در هر زمانی از لمینت دندان استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم درباره عوارض استفاده از لمینت متحرک دندان با شما صحبت کنیم.

دلایل استفاده از لمینت متحرک

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از دندان های زرد رنگ و نا منظم رنج می برید، حتما سراغ راه حل های متفاوتی می روید تا هم شکل زیبایی به لبخند شما ببخشد، هم هزینه کمتری داشته باشد.

لمینت های متحرک درواقع پوشش‌هایی به شکل دندان هستند که برای پنهان کردن عیوب و تغییر اندازه و شکل دندان‌های ناقص طراحی شده‌اند. این روزها اسنپ اسمایل یا لمینت متحرک به عنوان یک روش ارزان برای پوشاندن عیوب دندان استفاده می شود.

این ابزار درواقع یک کامپوزیت متحرک است که می توانید در مدت زمان کوتاهی به بهترین لبخند دست پیدا کنید و هر وقت که اگرچه خطرات آن حداقل هستند، اما مهم است که از خطرات احتمالی یا عوارض جانبی احتمالی در درمان روکش پرسلن و نحوه مراقبت از روکش های متحرک خود پس از قرار دادن آنها آگاه باشید. در ادامه برخی از خطرات و عوارض جانبی که باید از آنها آگاه باشید، را به شما ارائه می کنیم.

بیشتر بدانید: عوارض کامپوزیت دندان

طریقه استفاده از لمینت متحرک دندان

این روش از انواع جدید لمینت های دندان است که به تازگی در بین مردم رواج یافته است. اما نظر به استفاده اکثریت، نتایج قابل قبولی داشته است. به صورت عموم لمینت متحرک در دو قالب برای فک بالا و پایین ساخته شده است. طریقه استفاده آن بسیار ساده بوده و در سه مرحله انجام می شود. ابتدا لمینت دندان را به مدت 2دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس در آب خنک بشویید و بعد از خنک شدن آن را بروی دندان قرار دهید. قالب لمینت های متحرک استاندارد بوده و اگر دندان های نامنظمی نداشته باشید براحتی سر جای خود محکم می شوند.

لمینت متحرک دندان - دکتر لیلا عطایی

مزایای استفاده از لمینت متحرک دندان

لمینت دندان یا کامپوزیت متحرک از مواد پلیمر غیر سمی ساخته شده است که حساسیتی برای دندان ایجاد نمی کند. زیرا این وسیله جنبه درمانی ندارد و فقط برای زیبایی دندان و لبخند شما مور استفاده قرار می گیرد. برخی از مزایای استفاده از لمینت های متحرک قرار ذیل می باشد:

  • موقتی می باشد
  • هزینه کمتری دارد
  • به دندان های شما آسیب جدی نمی رساند
  • استفاده آسان
  • بدون درد و استفاده از داروی خاص
  • درمان سریع نسبت به ایمپلنت، ارتودنسی و غیره
  • پوشاندن عیوب دندان
  • صحبت آسان با لمینت متحرک

لمینت دندان مناسب چه کسانی است؟

همه افراد دوست دارند که لبخند زیبایی داشته باشند و دندان های آن ها مرتب و منظم دیده شوند. داشتن دندان های زیبا می تواند اعتماد به نفس شما را بیشتر کند و در هر مکانی و هر زمانی از آن استفاده کنید. از آنجائیکه این لمینت بسیار نازک است براحتی روی دندان ها قرار می گیرد و پس از استفاده می توانید آن را از دندان خارج کنید.

اگر توان مالی تان زیاد نیست و نمی توانید هزینه بالایی برای ایمپلنت، بریج، ونیر و ارتودنسی بپردازید، این راه حل بسیار ایده آل است. لمینت های متحرک موقتی بوده و ارزان هستند. افرادی که دندان های زرد دارند، فاصله بین دندان هایشان زیاد است، یا دندان های خراب و پوسیده دارند، می توانند از لمینت های متحرک استفاده کنند.

خطرات و عوارض جانبی مرتبط با لمینت های متحرک

عوارض جانبی مربوط به ونیرهای متحرک بسیار خفیف است زیرا روش ونیر غیر تهاجمی است. در اینجا به برخی از خطرات مهم آن را بیان می کنیم.

خوردن و آشامیدن با لمینت متحرک

آیا لمینت های متحرک برای خوردن غذا مناسب است؟

صحبت کردن با کامپوزیت متحرک آسان است؟

آیا هنگام صحبت کردن یا خوردن غذا از دهان خارج می شود؟

برخی از دندان پزشکان، استفاده از لمینت های متحرک را تایید می کنند و می گویند که درصورتی که به صورت درست روی دندان قرار بگیرد، مشکلی در خوردن و آشامیدن بوجود نمی آید.

اما باید توجه داشته باشید که با وجود داشتن لمینت متحرک از خوردن غذاهای سخت خودداری کنید. لمینت های متحرک به دلیل طبیعی نبودن آن ممکن است با خوردن بعضی از غذاها و نوشیدنی های رنگی، تغییر رنگ دهند. به همین دلیل، بهتر است هنگام استفاده از کامپوزیت های موقت به خوردن و نوشیدن مواد غذایی رنگی و سفت توجه داشته باشید.

لمینت متحرک دندان - کامپوزیت موقت

طول عمر لمینت متحرک

روکش‌های متحرک ممکن است فرسوده شده یا بشکنند و نیاز به تعویض داشته باشند. اگرچه روکش‌های متحرک برای ماندگاری طولانی طراحی شده‌اند، اما ممکن است تا آخر عمر دوام نداشته باشند و ممکن است در برخی مواقع نیاز به تعویض داشته باشند. روکش های پرسلن می توانند به مرور زمان فرسوده شوند، بشکنند و بیفتند. هنگامی که لمینت متحرک آسیب دید، باید آن را تعویض کرد تا از پوسیدگی دندان محافظت شود.

حساسیت دندان نسبت به لمینت دندان

این نوع لمینت ها از مواد پلیمری غیر سمی ساخته شده اند و ضرری برای دندان ها ندارد. اما برخی از افراد ممکن است نسبت به کامپوزیت موقت حساسیت نشان دهند. حساسیت به لمینت گاهی پس از یک هفته کاهش می یابد. اما در صورت بروز علائم جدی در قسمت دندان ها یا لثه حتما به پزشک مراجعه کنید.

شرایط عدم استفاده از لمینت متحرک دندان

استفاده از لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل برای کسانی که به بیماری های دندان یا پریودنتال مانند بیماری لثه دچار هستند، توصیه نمی شود. بعضی از افراد ساختار دندان های طبیعی شان به گونه ای است که عملکرد ضعیفی دارند و ممکن است در مقابل لمینت متحرک حساسیت از خود نشان دهند. بهتر است قبل از استفاده از این لمینت ها با دندان پزشک خود مشورت کنند و از سالم بودن دندان های خود اطمینان حاصل کنند.

مراقبت های بعد از لمینت های متحرک

مراقبت صحیح از روکش‌های متحرک می ‌تواند به طولانی ‌تر شدن عمر آن ‌ها و کاهش احتمال تجربه خطرات و عوارض جانبی فوق ‌الذکر کمک کند. در اینجا چند نکته مفید برای مراقبت از کامپوزیت های موقت وجود دارد:

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم: دندان هایی که از لمینت های متحرک استفاده می کنند، ممکن است حفره ایجاد کنند. حفظ سلامت دندان ها با مسواک زدن حداقل دو بار در روز و نخ دندان کشیدن حداقل یک بار در روز ضروری است. این به طولانی‌ تر شدن عمر روکش ‌های شما با محکم نگه داشتن دندان ‌هایی که به آن‌ها متصل شده‌ اند کمک می ‌کند.

ویزیت منظم دندانپزشکی: مراجعه به دندانپزشک برای معاینات منظم بسیار مهم است، حتی زمانی که از لمینت متحرک دندان استفاده می کنید. دندانپزشک شما فرآیند پاک سازی دندان را انجام می دهد و مطمئن می شود که روکش های شما تراشه یا شکستگی ندارند و یا در صورت خرابی اقدام به تعویض آن می کنند.

از خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید: زمانی که روکش دارید سعی کنید از خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید. خمیر دندان های ساینده می توانند روکش ها را خراش دهند و آنها را کدر نشان دهند.

وسایل سفت را گاز نگیرید یا نجوید: از جویدن اجسام سخت مانند خودکار یا ناخن خودداری کنید. اجسام سخت می توانند ترک بخورند، فرسوده شوند و به روکش های شما آسیب برسانند.

ارائه خدمات دندان پزشکی در مطب دکتر لیلا عطایی

مطب دکتر لیلا عطایی با پرسنل مجرب و حرفه ای و با استفاده از تکنیک های نوین درمانی تلاش دارد تا بهترین خدمات دندان پزشکی را برای شما همشهریان انجام دهد. هر گونه خدمات ترمیم دندان، ایمپلنت، روت کانال تراپی، بازسازی خط لبخند و غیره در محیطی کاملا بهداشتی و با وسایل ضدعفونی شده صورت می گیرد.

فهرست