هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت چیست؟

خدمات ایمپلنت دندان ابتدا توسط جراح ارتوپدی سوئدی در سال 1952 اختراع شد. امروزه خدمات ایمپلنت روشی استاندارد برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در دندانپزشکی محسوب می‌شود. ایمپلنت دندانی یک وسیله جراحی است که در استخوان فک قرار داده می‌شود و اجازه می‌دهد در طول چند ماه با استخوان جوش بخورد. ایمپلنت دندان جایگزین ریشه از دست رفته شما می‌شود. این ریشه مصنوعی به نوبه خود جایگزینی برای دندان است.

ایمپلنت دندانی که به استخوان فک می‌چسبد، نزدیک‌ترین چیز به دندان طبیعی است زیرا بدون تأثیر بر دندان‌های مجاور به‌خودی‌خود می‌ایستد و ثبات زیادی دارد. اکثر ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد با استخوان ادغام شوند. باگذشت زمان، کاشت ایمپلنت دندان تا حد زیادی پیشرفت کرده است. امروزه میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندان نزدیک به 98 درصد می‌باشد.

چرا به خدمات ایمپلنت دندان نیاز داریم؟

از ایمپلنت‌های دندان می‌توان برای جایگزینی یک یا چند دندان یا حتی همه دندان‌ها استفاده کرد. هدف از جایگزینی دندان در دندانپزشکی بازگرداندن عملکرد و زیبایی می‌باشد. دندانپزشک ناحیه موردنظر برای ایمپلنت دندان را بررسی می‌کند و ارزیابی بالینی انجام می‌دهد. سپس تصمیم می‌گیرد که آیا بیمار کاندید مناسبی برای خدمات ایمپلنت دندان است یا خیر.

خدمات ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. ایمپلنت‌های دندانی از این نظر محافظه‌کار هستند که می‌توان دندان‌های ازدست‌رفته را بدون تأثیر یا تغییر روی دندان‌های مجاور جایگزین کرد. علاوه بر این، از آنجا که ایمپلنت‌های دندان در ساختار استخوانی ادغام می‌شوند، بسیار پایدار هستند و ظاهر و احساس دندان طبیعی دارند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای چه چیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

درحالی‌که وظیفه اصلی ایمپلنت جایگزینی دندان است، ایمپلنت‌ها می‌توانند در سایر اقدامات دندانپزشکی نیز کمک کنند. از ایمپلنت‌های دندان به دلیل پایداری آنها می‌توان برای حمایت از یک پروتز متحرک استفاده کرد. علاوه بر این، در ارتودنسی، مینی ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به‌عنوان دستگاه‌های لنگر موقت عمل کرده تا به حرکت دندان‌ها در موقعیت دلخواه کمک کنند. این مینی ایمپلنت‌ها کوچک هستند و به طور موقت روی استخوان قرار می‌گیرند.

برای بیمارانی که به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه قوس بالا و یا پایین تمام دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، گزینه‌ای برای ارائه پروتز بسیار پایدار و راحت با استفاده از حداقل تعداد ایمپلنت در دسترس است. بدون تردید، ایمپلنت گزینه‌های درمانی بیشتری را جایگزین دندان‌های از دست رفته تک و چندگانه با ثبات طولانی مدت کرده است و به بهبود سلامت دهان کمک می‌کند.

در حین جراحی ایمپلنت انتظار چه چیزی را باید داشته باشید؟

در مرحله مشاوره و برنامه‌ریزی، دندانپزشک به صورت بصری محل دهان که در آن ایمپلنت قرار می‌گیرد و همچنین عکس دندان را بررسی می‌کند. در این زمان، کیفیت و کمیت استخوان فک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا نیاز به استخوان بیشتری در محل وجود دارد یا خیر.

هنگامی که ثابت شد ایمپلنت دندان می‌تواند در محل مورد نظر قرار گیرد، بیمار برای انجام عمل جراحی برای ایمپلنت دندان به مطب بازمی‌گردد. در طول ایمپلنت معمولاً به بیمار بی‌حسی موضعی داده می‌شود تا ناحیه جراحی بی حس باشد.

ایمپلنت دندان توسط دکتر عطایی

ایمپلنت دندان در مطب دکتر عطایی با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات انجام می‌پذیرد. دکتر عطایی به همین منظور از به‌روزترین متدها استفاده می‌کند. اگر قصد جایگزینی دندان از دست رفته خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای دریافت نوبت اقدام کنید.

برای تعیین وقت قبلی میتوانید از طریق دکمه دریافت نوبت اقدام کنید.

فهرست