خدمات ترمیم دندان

خدمات ترمیم دندان

اگر دندان شما افتاده، شکسته، پوسیده و یا ضعیف شده باشد، نیاز به ترمیم آن دارید. خدمات ترمیم دندان به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. این روش‌ها شامل پر کردن، روکش، ایمپلنت، بریج و غیره می‌شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل در دندان خود با مطب دکتر عطایی تماس گرفته و برای ترمیم آن نوبت بگیرید.

خدمات ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان به روشهای مختلفی انجام می‌شود. دکتر عطایی به منظور ترمیم دندان شما قسمت‌های از دست رفته را ترمیم و یا جایگزین می‌کند. خدمات ترمیم دندان پوسیدگی را از بین می‌برد و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند. ساختار دندان به دلیل پوسیدگی، ضعیف شدن ترمیم قبلی یا شکستگی بهم می‌ریزد؛ ترمیم دندان این مشکلات را برطرف خواهد کرد. روش‌هایی که هنگام ترمیم مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی به نوع آن دارد. قبل از رفتن به مطب برای ترمیم، دندان‌های خود را نخ دندان بکشید و به خوبی مسواک بزنید. دکتر عطایی شکاف‎های موجود در دندان‌های شما را پیدا کرده و به منظور ترمیم آن‌ها را پر می‌کند. اگر نیاز به دندان مصنوعی داشته باشید، در ویزیت اولیه، دهانتان را اندازه می‌گیرد و از فک شما مدل می‌سازند.

خدمات ترمیم دندان چه انواعی دارد؟

پرکردن رایج‌ترین نوع خدمات ترمیم دندان است. در این روش شکاف دندان‌ها پر می‌شوند. روش دیگر ترمیم، روکش کردن می‌باشد. روکش روی دندان قرار می‌گیرند تا شکل، اندازه، قدرت و ظاهر اولیه آن بازگردد.

روش دیگر ترمیم بریج است. بریج نوعی دندان مصنوعی می‌باشد که حدفاصل بین دندان‌ها را می‌پوشاند. ایمپلنت‌ها ستون‌های کوچکی هستند که از فلز (معمولاً از تیتانیوم یا مخلوط تیتانیوم) ساخته می‌شوند و در شکاف استخوان در جایی که دندان‌ها از بین رفته‌اند قرار می‌گیرند. ایمپلنت ممکن است به یک تکیه‌گاه نیاز داشته باشد. ایمپلنت سپس با روکش پوشانده می‌شود. ترمیم دندان شامل روش‌های دیگری نیز می‌شود. دکتر عطایی بسته به آسیب وارد شده بر دندان ترمیم را انجام خواهد داد.

پس از ترمیم انتظار چه چیزی داشته باشیم؟

پس از ترمیم دندان، دکتر عطایی ممکن است توصیه کند در 24 ساعات آینده از خوردن بعضی غذاها اجتناب کنید. پس از ترمیم، غذاهای نرم و سرد بخورید. اگر دندان نسبت به گرما حساس نبود، سوپ گرم نیز می‌توانید میل نمایید. پس از ترمیم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه را فراموش نکنید. دکتر عطایی ممکن است از شما بخواهد که نخ را فقط در یک‌جهت بکشید.

ترمیم دندان چیست
فواید و مضرات ترمیم چیست؟

خدمات ترمیم دندان نه‌تنها به جویدن بهترغذا کمک می‌کند، بلکه قادر خواهید بود واضح‌تر صحبت کنید و لبخند بهتری داشته باشید. ترمیم همچنین به شما کمک می‌کند دندان‌های خود را نگه دارید.

خطرات یا عوارض ترمیم دندان چیست؟

شایع‌ترین خطرات حساسیت و درد عمومی پس از ترمیم دندان می‌باشند. دندان ممکن است به‌ندرت دچار عفونت شود یا نسبت به فلزات استفاده شده واکنش آلرژیک نشان دهد. ترمیم‌ دندان خطرات بسیار کمی دارد اما ریسک‌هایی نیز با آن آمیخته شده است. به‌عنوان‌مثال روکش‌های موقتی ممکن است خرد یا شل شوند و یا کاملاً از بین بروند. اگر شکاف دندان شما عمیق است و یا پرکردن را به تأخیر انداخته‌اید، ممکن است دندان نیاز به عصب‌کشی و یا کندن داشته باشد. در صورت بروز مشکل پس از ترمیم فوراً با دکتر عطایی تماس بگیرید.

برای تعیین وقت قبلی میتوانید از طریق دکمه دریافت نوبت اقدام کنید.

فهرست